青年のリテラシーの課題<br>Meeting the Challenge of Adolescent Literacy : Research We Have, Research We Need

個数:

青年のリテラシーの課題
Meeting the Challenge of Adolescent Literacy : Research We Have, Research We Need

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 162 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781593857028
  • DDC分類 428.40712

Full Description

In this concise, thought-provoking book, prominent researchers analyze existing knowledge on adolescent literacy, examine the implications for classroom instruction, and offer specific goals for future research. The volume reviews cutting-edge approaches to understanding the unique features of teaching and learning in secondary schools. Particular attention is given to how teaching literacy across disciplines can improve students' content-area learning, and the book includes chapters dedicated to literacy in math and science classrooms. Also addressed are key findings and unresolved questions regarding fluency instruction, struggling adolescent readers, responding to the literacy needs of African American adolescents, and literacy coaching.

Contents

1. Fluency for Adolescent Readers: The Research We Have, the Research We Need, Timothy Rasinski and Gay Fawcett

2. Intervening When Older Youths Struggle with Reading: Teach Me What I Need to Know Next, Kathleen A. Hinchman

3. The Literacy Development of African American Male Adolescents: The Influence of Contexts and Texts, Alfred W. Tatum

4. Responsive Literacy Teaching in Secondary School Content Areas, Elizabeth Birr Moje

5. Strategies That Improve Adolescents' Performance with Content-Area Texts, Mark W. Conley, Joseph R. Freidhoff, Kristine Gritter, and Deborah Vriend Van Duinen

6. What Is Mathematical Literacy?: Exploring the Relationship between Content-Area Literacy and Content Learning in Middle and High School Mathematics, Jon R. Star, Sharon Strickland, and Amanda Hawkins

7. Literacy in Science: Using Agency in the Material World to Expand the Conversation, Steven Forbes Tuckey and Charles Anderson

8. Literacy Coaching, Cathy M. Roller

Concluding Reflections, Mark W. Conley

最近チェックした商品