The Anti-Emile - Reflections on the Theory and Practice of Education against the Principles of Rousseau

個数:

The Anti-Emile - Reflections on the Theory and Practice of Education against the Principles of Rousseau

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781587310362
  • DDC分類 370.1

Contents

PrefacePart One. Theoretical Reflections on the Principles of Human Nature1. Rousseau's seductive rhetoric2. Emile is an unreal abstraction3. Whether contrariety is part of man's original nature4. Whether the self is ordered to others selves from the beginning5. Whether self-interest is a sufficient foundation for moral social relationships6. Love of honor and the attraction to an idea of perfection are natural inclinations7. The attraction to moral virtue is a natural inclination8. Whether society corrupts man's natural goodness9. Whether society invents the fear of death and makes men cowards10. Whether laws and society reduce man to a servile state of dependency1l. On the natural love of order and origins of society12. Man's reason, the natural analogue to animal instinct, requires education13. Whether children are capable of understanding moral categories14. On the importance of the fear of God in the moral education of children15.On the authority of fathers and the obedience of childrenPart Two. Reflections on Particular Educational Practices, and Most Especially on Matters of Curriculum16. On reasoning with children17. Rousseau's dialogue misrepresents how to reason morally with a child.18. On a child's capacity for handling ideas19. On teaching fables20. On the study of languages, and especially Latin21. On the study of history22. On the study of geography23. On the study of geometry24. Francis Bacon's observations on studying and reading25. The intellectual temperament of Rousseau's student26. On the native climate of the ideal student27. On the ideal student's physical constitution28. On the social status of Rousseau's student29. Insufficiency of philosophy for forming a national ethosConclusionEndnotesIndex

最近チェックした商品