スクリーンに見る元型、神話とアイデンティティ<br>Mis/takes : Archetype, Myth and Identity in Screen Fiction

個数:

スクリーンに見る元型、神話とアイデンティティ
Mis/takes : Archetype, Myth and Identity in Screen Fiction

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781583917213
  • DDC分類 791.436353

基本説明

What is the relevance of Jung to contemporary film and television audiences? How can we understand the 'bigger picture' underlying many of our screen fictions?

Full Description

Mis/takes departs from the bulk of screen discourse by applying Jungian and Post-Jungian ideas on unconscious processes to popular film and television. This perspective offers a rich insight into the way that various myths infiltrate popular culture.

By examining the function of psychological motifs and symbols in cinema and television, Terrie Waddell opens up another way of thinking about how identity can be constructed and disrupted. Mulholland Drive, Memento, The Others, The X-Files, Twin Peaks, The Sopranos, Spider, Intimacy and Absolutely Fabulous all lend themselves to this approach.

The close analysis of these films/programs are guided by a number of core archetypes from trickster and Self to incest and the grotesque. The book's four parts reflect these dominant patterns:




Jung, trickster and the screen



Mistaken identities, self-deception and the undead



Redeemers, bad dads and matricide



Excesses of the sad and the sassy

Mis/takes gives readers a chance to engage with screen material in an original and subversive way. This study will be of great interest to Jungian analysts and students of film, cultural studies, media, gender studies and analytical psychology.

Contents

Introduction. Part I: Jung, Trickster and the Screen. Analytical Psychology and Myth: The Bigger Picture. Mutability, Identity and the Farce if Fixity: Trickster. Part II: Mistaken Identities, Self-deception and the Undead. The Obscure by the More Obscure: Mulholland Drive. Setting the Conditions for Forgetting: Memento. The Undead, Psychopomps and Filicide: The Others. Part III: Redeemers, Bad Dads and Matricide. Dana Immaculate and Divine Children: The X-Files. Libidinal Frenzy: Twin Peaks. Incest by Goomah/Daughter Proxy: The Sopranos. Motherly and Slatternly Creatures: Spider. Part IV: Excesses of the Sad and the Sassy. The Fear of Exposure and Connection: Intimacy. Grotesques, Bakhtin and Rupture: Absolutely Fabulous. Conclusion.

最近チェックした商品