Continuo Realization in Handel's Vocal Music

個数:

Continuo Realization in Handel's Vocal Music

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 286 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781580463614
  • DDC分類 782.092

Full Description

Examines aspects of figured bass notation and continuo realization in the High Baroque, especially with respect to the operas and oratorios of G. F. Handel.

This pioneering study examines aspects of figured bass notation and continuo realization in the High Baroque, especially with respect to the operas and oratorios of G. F. Handel. Contemporary treatises, Handel's manuscripts, original performance material, and other early sources provide clarification and guidance for the modern performer.

Part one is an overview of figured bass in Handel source materials: autograph manuscripts, performing scores, original keyboard parts, 18th century scribal copies, and early editions. Part two treats in depth continuo realization problems that are often overlooked and can be troublesome in modern performances. The author defines the most common bass patterns, or formula-progressions, in Handel's music, together with the precise harmony the composer intended.

The author attempts to show that continuo figuring can serve different functions depending oncontext. Much of the figuring that comes down to us in secondary sources may derive from the composer, or it may reflect valid contemporary practice. Modern editions, in the main, are too selective in this regard: they only include bass figuring from primary sources, leaving the modern performer frequently without sufficient guidance in the continuo part to improvise a stylistic accompaniment.

Appendices include brief examples of continuo realization by Handel.

Patrick J. Rogers is an active keyboard player and former Fulbright Scholar who studied Handel under Theodor Göllner, Roland Jackson, Terence Best, and the late J. Merrill Knapp.

最近チェックした商品