教育改革法(NCLB)の課題<br>The Challenges of No Child Left Behind : Understanding the Issues of Excellence, Accountability, and Choice

個数:

教育改革法(NCLB)の課題
The Challenges of No Child Left Behind : Understanding the Issues of Excellence, Accountability, and Choice

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 170 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781578865178
  • DDC分類 379.1580973

Full Description

Over the past 25 years a major shift in political ideology has refocused educational politics from equality issues to issues relating to excellence, accountability, and choice. The No Child Left Behind (NCLB) Act of 2001 reauthorized the Elementary and Secondary Act (ESEA) first passed in 1965. NCLB legislation is a continuation of the educational reform movement for improved academic achievement that began in 1983 with publication of a government report, A Nation at Risk, which called for higher standards to prepare students for the 21st century. Reaction to the at-risk report generated many reform initiatives resulting in the assessment, standards and accountability movement today. The organizational structure of the NCLB covers 10 separate titles. This book provides an enhanced understanding of the NCLB major features and suggests resources in the areas of: History of Accountability and Achievement; Adequate Yearly Progress; Highly-Qualified Teachers; Title I; Reading and Early Childhood; School Reform including Charters and Vouchers; Restructuring; School Finance; and High School Reform.

Contents

Chapter 1 Introduction Chapter 2 Changing Accountability Measures and Achievement Chapter 3 Adequate Yearly Progress (AYP) Chapter 4 Highly-Qualified Teachers Chapter 5 Title I: Overview Chapter 6 Title I: Reading and Early Childhood Chapter 7 NCLB and School Reform: Charters and Vouchers Chapter 8 Restructuring Chapter 9 Impact of NCLB on School Finance Chapter 10 High School Reform and Other Future Trends

最近チェックした商品