親=青少年間の葛藤:行動・家族システムアプローチ<br>Negotiating Parent-Adolescent Conflict : A Behavioral-Family Systems Approach (The Guilford Family Therapy Series)

個数:

親=青少年間の葛藤:行動・家族システムアプローチ
Negotiating Parent-Adolescent Conflict : A Behavioral-Family Systems Approach (The Guilford Family Therapy Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【重要:入荷遅延について】
    ウクライナ情勢悪化・新型コロナウィルス感染拡大により、洋書・洋古書の入荷が不安定になっています。詳しくはこちらをご確認ください。
    海外からのお取り寄せの場合、弊社サイト内で表示している標準的な納期よりもお届けまでに日数がかかる見込みでございます。
    申し訳ございませんが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 338 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781572308572
  • DDC分類 616.89022

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 1989.

Full Description

Parent-adolescent discord is often handled from a unitary perspective, whether the focus is on enhancing parenting skills, resolving conflicts in family relationships, or working to improve the behavior of the individual child. This important work shows the clinician how to incorporate all of these crucial elements into a single, research-based treatment program. Presented is the authors' influential integration of cognitive-behavioral constructs and family systems theory, grounded in consideration of adolescent developmental concerns. The book describes effective ways to conceptualize and assess the problems of embattled parents and teens; use assessment data in treatment planning; overcome resistance and other therapeutic hurdles; and implement carefully sequenced skills training, cognitive restructuring, and functional/structural interventions. The theoretical and empirical bases of the treatment approach are also discussed in depth.

Contents

1.Introduction
2.Theoretical Orientation
3.Empirical Evaluation of Behavioral/n-/Family Systems Theory
4.Assessment/m-/Overview and Interviewing
5.Questionnaire and Observational Assessment
6.Conceptualizing and Integrating Assessment Data
7.Treatment/m-/Overview and Problem-Solving Training
8.Communication Training
9.Cognitive Restructuring
10.Functional/Structural Interventions
11.Sequencing Intervention
12.Resistance
13.Case Studies
14.Treatment Outcome Research
15.Future Directions