Elsa Gramcko: The Invisible Plot of Things

個数:

Elsa Gramcko: The Invisible Plot of Things

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781532378850

Full Description

The first substantial monograph on Elsa Gramcko, an artist who redefined abstraction and assemblage

Postwar artist Elsa Gramcko (1925-94) never identified her practice with a formal artistic movement but freely explored geometric abstraction, Surrealism and Informalism through painting, assemblage, and sculpture. She is often associated with prominent Venezuelan women artists such as Gego (Gertrude Goldschmidt), Tecla Tofano and Mercedes Pardo, who also began to expand the limits of art in the 1960s.
The publication frames Gramcko's contribution to global modernism outside the doctrinal limitations of the avant-garde, offering a comprehensive survey of her artistic practice from the mid-1950s through the mid-1970s—from her paintings of graphic, biomorphic shapes to her groundbreaking assemblages made of conglomerate techniques that morphed the use of found wooden boards and planks. It includes essays by Gabriela Rangel and art historian and writer Aruna D'Souza, which examine Gramcko's critical approach to petro-modernity, along with with unpublished letters the artist wrote to Alejandro Otero in the early 1960s that defined her relationship to objecthood.

最近チェックした商品