Teaching Mathematics Conceptually : Guiding Instructional Principles for 5-10 year olds (Math Recovery)

個数:

Teaching Mathematics Conceptually : Guiding Instructional Principles for 5-10 year olds (Math Recovery)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529791839
  • DDC分類 372.7044

Full Description

This book expands upon the guiding principles at the heart of Math Recovery® instruction, exploring their connections with learning theory, practical application in the classroom and their wider links to agreed concepts of high-quality mathematics teaching.

It provides a well-rounded overview of all major aspects of mathematics teaching including inquiry-based and constructivist approaches, planning and assessment, and strategies that offer children opportunities for reflection, satisfaction and increasing challenge.

Particular focus is placed on equitable and inclusive practices in mathematics and how we can develop teaching that connects with the abilities, cultures, and lived experiences of all children.

This is essential reading for all teachers familiar with the Math Recovery® approach and classroom mathematics teachers in elementary and primary schools everywhere seeking to enhance their own professional knowledge and understanding.

Beth L. MacDonald is an associate professor in Early Childhood Mathematics Education in the School of Teaching and Learning at Illinois State University.
Jonathan N. Thomas is an associate professor of mathematics education and the chairperson of the Department of STEM Education at the University of Kentucky.

Contents

Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Inquiry-Based Instruction
Chapter 3: Mathematics Learning Progressions And Multiple Student-Created Strategies
Chapter 4: Relationships Between Mathematics Teaching And Learning
Chapter 5: Planning Effective Mathematics Teaching
Chapter 6: Formative Assessments
Chapter 7: Monitoring Mathematics Learning
Chapter 8: Feedback And Discourse In Mathematics Instruction
Chapter 9: Grouping Students To Promote A Productive Struggle In Mathematics Instruction
Chapter 10: The Role Of Children's Reflection In Mathematics Learning
Chapter 11: Equitable Mathematics Practices
Chapter 12: Connecting Back To NCTM Mathematics Teaching Practices And Common Core State Standards Of Mathematics Practices

最近チェックした商品