学者のための生成AI<br>Generative AI for Academics

個数:

学者のための生成AI
Generative AI for Academics

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529690392

Full Description

This is your indispensable guide to navigating the rise of generative AI as an academic. It thoughtfully explores rapidly evolving AI capabilities reshaping higher education, examining challenges and ethical dilemmas across the sector.

It provides useful strategies for using generative AI in your scholarly work while upholding professional standards. This practical guidance addresses four core areas of academic work:

Thinking: How to use generative AI to augment individual and collaborative scholarly thinking that can assist in developing novel ideas and advancing impactful projects
Collaborating: Explore how generative AI can be used as a research assistant, coordinating teams and enhancing scholarly cooperation
Communicating: Cautioning against over-reliance, examine how generative AI can relieve communication burdens while maintaining professionalism and etiquette
Engaging: thoughtful and practical frameworks are offered for using these developments to support online engagement without sacrificing scholarly principles

Mark Carrigan is a digital sociologist, author and Lecturer in Education at the University of Manchester.

***Unlock exclusive, time-limited access to our custom GPT, designed to deepen your engagement, when you purchase a copy of the book***

Contents

Chapter 1 Generative AI and Universities
Chapter 2 Generative AI and Reflexivity
Chapter 3 The Ethics of Generative AI
Chapter 4 Thinking
Chapter 5 Collaborating
Chapter 6 Communication
Chapter 7 Engagement
Chapter 8 Academic Futures

最近チェックした商品