Film Audiences : Personal Journeys with Film

個数:

Film Audiences : Personal Journeys with Film

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781526157829
  • DDC分類 302.2343

Full Description

Reception studies have made film audiences increasingly visible, while surveys track trends and policymakers gather information about audience preferences and demographics. But little attention has been paid to the specific contextual relationships and interactions between films and individuals that generate and sustain audiences. This monograph develops the idea of audiences as interactive and relational, introducing three innovative concepts: 'personal film journeys', five types of audience formations and five geographies of film provision. A major challenge of audience research is how to capture the richness of people's social and cultural engagement with film. To achieve this, the book uses an innovative mixed-methods research and computational ontology. It develops ground-breaking theory and concepts and an innovative methodology based on an extensive data-set derived from the under-researched area of British regional film audiences.

Contents

1 Introduction: understanding contemporary film audiences
2 Understanding audiences: conceptualising and analysing film audiences
3 Film audiences in English regions: research context and methodology
4 Film provision: film policy and film distribution
5 Geographies of film provision: places, venues and screens
6 Personal film journeys: engaging with film during the lifecourse
7 Finding and sharing meaning in specialised films
8 Five types of audience experiences: relations and interactions amongst audiences, films and screens
9 The audience as a process: concepts, relations and interactions
10 Conclusion: audience as a process - personal film journeys, regional film provision and lived film experience
Index

最近チェックした商品