Chromographia : American Literature and the Modernization of Color

個数:

Chromographia : American Literature and the Modernization of Color

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781517903497
  • DDC分類 810.9005

Full Description

The first major literary and cultural history of color in America, 1880-1930

Chromographia tells the story of how color became modern and how literature, by engaging with modern color, became modernist. From the vivid pictures in children's books to the bold hues of abstract painting, from psychological theories of perception to the synthetic dyes that brightened commercial goods, color concerned both the material stuff of modernity and its theoretical and artistic formulations. Chromographia spans these diverse practices to reveal the widespread effects on U.S. literature and culture of the chromatic revolution that unfolded at the turn of the twentieth century.

In analyzing color experience through the lens of U.S. writers (including Charlotte Perkins Gilman, L. Frank Baum, Stephen Crane, Charles Chesnutt, Gertrude Stein, Nella Larsen, and William Carlos Williams), Chromographia argues that modern aesthetic techniques are inseparable from the theories and technologies that drove modern color. Nicholas Gaskill shows how literature registered the social worlds within which chromatic technologies emerged, and also experimented with the ideas about perception, language, and the sensory environment that accompanied their proliferation.

Chromographia is the only study of modern color in U.S. literature. It presents a new reading of perception in literature and a theory of experience that uses color to move beyond the usual divisions of modern thought.

Contents

Introduction: How Color Became Modern
1. The Place of Perception: Local Color's Colors
2. Charlotte Perkins Gilman and the Progressive Arts of Pure Color
3. The Production and Consumption of a Child's View of Color
4. Lurid Realism: Stephen Crane, Gertrude Stein, and the Synthesis of Modernism
5. On Feeling Colorful and Colored in the Harlem Renaissance
Epilogue: Albers after the Color Sense
Acknowledgments
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品