Facsimile : Making, Likeness, and Medieval Manuscripts

個数:

Facsimile : Making, Likeness, and Medieval Manuscripts

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781512827057
  • DDC分類 808.8039

Full Description

An unprecedented cultural history of reproductions of medieval manuscripts
Facsimiles are, or claim to be, exact copies of objects, and medieval manuscripts have long been a focus for this kind of reproduction. Today, digitization delivers complete, high-resolution, full-color digital copies of thousands of medieval manuscripts to anyone with an internet connection. But for centuries, scholars in fields like art history, or paleography, or textual editing had to travel to see the manuscripts their work depended on. When they couldn't, they relied on copies—drawings, engravings, lithographs, and eventually monochrome photographs, usually of parts of a manuscript rather than the whole thing.
Facsimile explores the prehistory of our digital present, focusing on the eighteenth and nineteenth centuries—a period that witnessed rapid technological change; a renewal of interest in the Middle Ages in the public at large; the consolidation and emergence of scholarly disciplines; and the increase in institutions that cared for medieval manuscripts. Siân Echard shows how facsimiles of medieval manuscripts were central to all these developments. Focusing on Britain, Echard traces how predigital technologies of reproduction were viewed by their practitioners and consumers, and how they helped to form the ways people related to the medieval past. Facsimile users were scholarly and popular, with interests in text, or image, or books, or all these things at once. Four chapters—Letter, Figure, Color, Catastrophe—show how the human hand, the human eye, and the human imagination intertwined with technology, creating modern-medieval hybrids that sit at the intersection of past and present.
From the rise of paleography and diplomatics as disciplines to the emergence of calligraphy as a craft and hobby, from the use of facsimiles in shaping narratives of national identity to the substitution of facsimiles for destroyed or damaged manuscripts in the development of preservation practices, Facsimile offers an unprecedented cultural history of reproductions of medieval manuscripts.

最近チェックした商品