Theater of the Void : Plasticity, Hauntology, and Nuclear Blast (Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought)

個数:

Theater of the Void : Plasticity, Hauntology, and Nuclear Blast (Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501781421
  • DDC分類 792.0943

Full Description

Theater of the Void explores contemporary German theater in the aftermath of the technology of the atomic bomb. Informed by threats of total annihilation—whether through nuclear technology or, more recently, global warming—German-language theater since the late 1970s encounters the void not as empty space or nothingness but as the possibility of radical transformation. Theater of the Void investigates theatrical forms that transform fundamental categories of time, space, and causality in light of the ontological and epistemological shifts of the nuclear age.

Teresa Kovacs focuses on four directors and playwrights whose works offer insights into the theater of the void: Heiner Müller, Elfriede Jelinek, Christoph Schlingensief, and René Pollesch. Kovacs shows that contemporary German theater has not turned away from the sciences after Hiroshima and Nagasaki but has remained entangled with scientific thinking about quantum physics, biology, and the environment. Investigating these entanglements, Theater of the Void finds in the works of these German theater-makers a grammar of the void that speaks to the possibilities of a transformed theater in the Anthropocene.

最近チェックした商品