1970年代アメリカ映画における暴力、観客、同一化<br>The Vigilante Thriller : Violence, Spectatorship and Identification in American Cinema, 1970-76

個数:

1970年代アメリカ映画における暴力、観客、同一化
The Vigilante Thriller : Violence, Spectatorship and Identification in American Cinema, 1970-76

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501391736
  • DDC分類 791.436556

Full Description

This is a detailed examination of vigilantism in 1970s American film, from its humble niche beginnings as a response to relaxing censorship laws to its growth into a unique subgenre of its own. Cary Edwards explores the contextual factors leading to this new cycle of films ranging from Joe (1970) and The French Connection (1971) to Dirty Harry (1971) and Taxi Driver (1976), all of which have been challenged by contemporary critics for their gratuitous, copycat-inspiring violence. Yet close analysis of these films reveals a recurring focus on the emerging moral panic of the 1970s, a problematisation of Law and Order's role in contemporary society, and an increasing awareness of the impossibility of American myths of identity.

Contents

Introduction

Part 1: The Historical Spectator and the Vigilante Thriller
1.Possibilities of Fascism
2.Violence and the (possible) effects of violence
3.Socio/Political Context
4.Redrawing the Other
5.Cinematic Contexts

Part 2: Spectatorship
1.Violence
2.Identifying the Gaze and Identification
3.Exploring the Gaze and Identification
4.Neurosis, Hysteria and Psychopathy
5.Violence, Identification and the Other

Conclusion

Bibliography
Index

最近チェックした商品