Realist Film Theory and Bicycle Thieves (Film Theory in Practice)

個数:

Realist Film Theory and Bicycle Thieves (Film Theory in Practice)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501378591
  • DDC分類 791.43612

Full Description

The Film Theory in Practice series fills a gaping hole in the world of film theory. By marrying the explanation of a film theory with the interpretation of a film, the volumes provide discrete examples of how film theory can serve as the basis for textual analysis. Realist Film Theory and Bicycle Thieves offers a concise introduction to realist film theory in jargon-free language and shows how this theory can be deployed to interpret Vittorio De Sica's 1948 Italian neo realist masterpiece Bicycle Thieves.

Hilary Neroni explores the original realist film theorists from the 1940s: André Bazin, Siegfried Kracauer, and Cesare Zavattini, among others. But rather than seeing realist film theory as simply a theory of the past to be moved beyond, the book argues that the prevalence of realism in many different forms within practice and theory suggests the importance of updating this original realist film theory with an understanding of realism that would sustain its viability. Throughout the book, Neroni analyzes neorealist film movements—such as Italian Neorealism, Parallel Cinema of India, and the Iranian New Wave—that challenge mainstream realism with a more radical form that exposes the social order instead of hiding it. Her in-depth investigation of Bicycle Thieves provides a realist methodology that reveals the radicality of its combination of realist techniques, a melodramatic story, and humanist values.

Contents

Dedication

Introduction
1. Realist Film Theory
2. Realist Film Theory and Bicycle Thieves
Conclusion

Index

最近チェックした商品