The History of Sub-Saharan African Literatures on Film (The History of World Literatures on Film)

個数:

The History of Sub-Saharan African Literatures on Film (The History of World Literatures on Film)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501330834
  • DDC分類 791.436

Full Description

This comprehensive history of cinematic adaptations of sub-Saharan African literatures analyzes social, economic and political factors that influenced the film versions of texts across a wide range of genres from 1896 to the present. Cinematic adaptations of sub-Saharan African literatures draw from a wide range of genres from West African folktales to Zulu legends, from Hausa popular literature to graphic novels or war narratives. To date there has not been a more comprehensive study concerned with the question of adaptation of African literature and oral traditions to the screen.

The contributors examine how adaptations of African literatures—in their multilingual and multicultural contexts—mirror trends and transitions in the region's literary and, particularly, cinematic histories. Instead of focusing on a particular filmmaker or relying on case studies, analyses depart from the notion that sub-Saharan African cinematic adaptations are deeply influenced by historical moments and political and economic transitions.

Contents

Introduction (Sara Hanaburgh,St John's University, USA)

Chapter 1: Decolonizing the Gaze: Pioneering African Cinema and Adaptation as Political Act (1953-1969)(Vlad Dima, University of Wisconsin, Madison, USA)

Chapter 2: Adaptation and Revolutionary Aesthetics (1970-1982) (Lizelle Bisschoff, University of Glasgow, UK)

Chapter 3: Re-Framing History, National Identity and Social Life: Adaptation in Troubled Decades (1980s-1990s) (Lindiwe Dovey, SOAS, University of London, UK)

Chapter 4: Toward a More Commercially Viable Filmmaking: Popular Theatre and Market Literature Adapted for African Screens (1990-2000)(Manouchka Kelly Labouba, University of Southern California, USA)

Chapter 5: From Book to Film to Digital Event (200-2010) (Bhakti Shringarpure, University of Connecticut, USA)

Chapter 6: The New Look of World Literature on Screen (2008-present) (Sara Hanaburgh, St. John's University, USA)

Conclusion (Sara Hanaburgh)

Bibliography
Appendices
Index

最近チェックした商品