ゲームプレイの予測不可能性<br>The Unpredictability of Gameplay

個数:
  • ポイントキャンペーン

ゲームプレイの予測不可能性
The Unpredictability of Gameplay

  • ウェブストア価格 ¥32,736(本体¥29,760)
  • Bloomsbury Academic USA(2018/12発売)
  • 外貨定価 US$ 150.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,485pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501321627
  • DDC分類 306.487

Full Description

The Unpredictability of Gameplay explores the many forms of unpredictability in games and proposes a comprehensive theoretical framework for understanding and categorizing non-deterministic game mechanics. Rather than viewing all game mechanics with unpredictable outcomes as a single concept, Mark R. Johnson develops a three-part typology for such mechanics, distinguishing between randomness, chance, and luck in gameplay, assessing games that range from grand strategy and MMORPGs to slot machines and card games. He also explores forms of unanticipated unpredictability, where elements of games fail to function as intended and create new forms of gameplay in the process. Covering a range of game concepts using these frameworks, The Unpredictability of Gameplay then explores three illustrative case studies: 1) procedural generation, 2) replay value and grinding, and 3) player-made practices designed to reduce the level of luck in non-deterministic games. Throughout, Johnson demonstrates the importance of looking more deeply at unpredictability in games and game design and the various ways in which unpredictability manifests while offering an invaluable tool for game scholars and game designers seeking to integrate unpredictability into their work.

Contents

1: Introduction: Unpredictable Play
Section I
2: Games with Randomness
3: Games of Chance
4: Games of Luck
5: Games with Instability
Section II
6: Procedural Generation
7: Replay Value and Grinding
8: The Negation of Unpredictability
Section III
9: Conclusion: A Framework for Non-Deterministic Games
Notes
Bibliography

最近チェックした商品