Phenomenology of Film : A Heideggerian Account of the Film Experience

個数:
  • ポイントキャンペーン

Phenomenology of Film : A Heideggerian Account of the Film Experience

  • ウェブストア価格 ¥25,204(本体¥22,913)
  • Lexington Books(2017/08発売)
  • 外貨定価 US$ 117.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 458pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781498519021
  • DDC分類 142.7

Full Description

Phenomenology of Film: A Heideggerian Account of the Film Experience uses the philosophy of Martin Heidegger as a framework for addressing key issues in the philosophy of film. This study grapples with the question of how we can reconcile film as a popular entertainment medium with Heidegger's own various critiques of popular media and culture throughout his career. Shawn Loht also explores topics such as the ontology of film and moving images; the phenomenological character of the viewer experience; film conceived as an art medium; and the function of films as vehicles for philosophical thought. He further discusses important concepts from Heidegger's philosophy--Dasein, existentiality, world, art and poetry, and the nature of philosophy. The first four chapters take up these issues from a theoretical perspective. The remaining chapters provide robust application of the theoretical material to the films of three contemporary filmmakers: Terrence Malick, Michael Haneke, and David Gordon Green.
As the first single-author monograph that takes up Heidegger's relevance to film, Phenomenology of Film will be of particular interest to philosophers of film and specialists of film and media studies working in the intersection of phenomenology and film or phenomenological approaches to issues in popular culture.

Contents

Preface
Acknowledgements
Chapter One: Precis to a Heideggerian Phenomenology of Film
Chapter Two: Heidegger's Being and Time: Film Experience as Being-in-the-World
Chapter Three: Film and Heidegger's Philosophy of Art
Chapter Four: Phenomenology and the Concept of Film-as-Philosophy
Chapter Five: Terrence Malick
Chapter Six: Michael Haneke's Code Unknown and The White Ribbon
Chapter Seven: David Gordon Green's Joe, and an Afterword
Bibliography

最近チェックした商品