Raising the Bottom : Bounce Music and Black Queer Performance in Post-Katrina New Orleans

個数:
  • 予約

Raising the Bottom : Bounce Music and Black Queer Performance in Post-Katrina New Orleans

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478033707
  • DDC分類 780.89960763

Full Description

In the wake of Hurricane Katrina and the subsequent mass displacement of black neighborhoods in New Orleans, black queer performers redefined notions of belonging throughout the city. These unlikely figures, such as artists Big Freedia and Vockah Redu, played a significant role in calling the displaced back home and serving as beacons of hope. In Raising the Bottom, Alix Chapman engages in performance ethnography, taking to the stage while writing about the lives of these bounce artists and their extended community. He theorizes an epistemology of the bottom—a way of knowing, praxis, and aesthetic—which contests hierarchies of value that place black and queer bodies at the lowest rungs of the social ladder. By engaging in this bottom episteme, bounce performers leverage pleasure and coalition to transform collectives not meant to survive crisis and disaster. Raising the Bottom shows how black queer artists address, remix, and redirect stereotypes to amplify community power, pleasure, and solidarity.

最近チェックした商品