After Caliban : Caribbean Art in a Global Imaginary (The Visual Arts of Africa and Its Diasporas)

個数:
  • 予約

After Caliban : Caribbean Art in a Global Imaginary (The Visual Arts of Africa and Its Diasporas)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478032137
  • DDC分類 709.729

Full Description

In After Caliban, Erica Moiah James examines the rise of global Caribbean artists in the 1990s and their production of a decolonized art history for the Caribbean. She draws on AimÉ CÉsaire's rewriting of Shakespeare's The Tempest, in which Caliban becomes the sole author of his own story, dissolving his fixed position as colonized in relation to Prospero as colonizer. James shows how visual artists such as Marc Latamie, Janine Antoni, Belkis AyÓn, Edouard Duval-CarriÉ, and Christopher Cozier followed CÉsaire's model by employing a range of practices and methodologies that refused marginalization. Just as CÉsaire decolonized The Tempest, so too did these artists, who crafted a decolonial aesthetic that redefined their own cultural and historical narratives and positioned art as a key pathway toward a postcolonial future. By providing the foundation for a postcolonial, post-Caliban art world, these artists redefined the critical and popular notion of contemporary Caribbean art. At the same time, James argues, they fulfilled CÉsaire's dream for a postcolonial Caribbean while creating a nonhegemonic art historical practice that exists beyond modern binaries and borders.

Contents

Acknowledgments  vii
Introduction. "Wat Wrong wit Dis Place?"  1
1. From Behind God's Back: Janine Antoni's Embodied Histories  37
2. Meeting in the Upper Room: Belkis AyÓn's La Cena, 1988-1993  77
3. Historical Drag: Genre, Violence, and History in Edouard Duval-CarriÉ's Mardigras at Fort Dimanche, 1992  121
4. The Caribbean Does Not Exist: Maurizio Cattelan's 6th Caribbean Biennial, 1999  163
5. "Wrong Way" Lenny, Tempests, and Other DÈtournements  205
Notes  223
Bibliography  259
Index

最近チェックした商品