Universal Prostitution and Modernist Abstraction : A Counterhistory

個数:

Universal Prostitution and Modernist Abstraction : A Counterhistory

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478028529
  • DDC分類 709.04

Full Description

In Universal Prostitution and Modernist Abstraction, Jaleh Mansoor provides a counternarrative of modernism and abstraction and a reexamination of Marxist aesthetics. Mansoor draws on Marx's concept of prostitution-a conceptual device through which Marx allegorized modern labor-to think about the confluences of generalized and gendered labor in modern art. Analyzing works ranging from Édouard Manet's Olympia and Georges Seurat's The Models to contemporary work by Hito Steyerl and Hannah Black, she shows how avant-garde artists can detect changing modes of production and capitalist and biopolitical processes of abstraction that assign identities to subjects in the interest of value's impersonal circulation. She demonstrates that art and abstraction resist modes of production and subjugation at the level of process and form rather than through referential representation. By studying gendered and generalized labor, abstraction, automation, and the worker, Mansoor shifts focus away from ideology, superstructure, and culture toward the ways art indexes crisis and transformation in the political economic base. Ultimately, she traces the outlines of a counterpraxis to capital while demonstrating how artworks give us a way to see through the abstractions of everyday life.

Contents

Preface  ix
Acknowledgments  xv
Introduction 1. Toward a Materialist Formalism  1
Introduction 2. Modernism's Aesthetic Economy: An Art History of Labor's Subsumption  25
1. Georges Seurat's Muses, Abstracted: Abstract Anonymous Labor and the Beginnings of Aesthetic Abstraction  51
2. Francis Picabia's Real Abstraction and the Beginnings of Futurist Cyborgs: The Prefigurative Avant-Gardes  78
3. The Future of the Futurists: The Young-Girl; En/gendering Real Abstraction  104
4. The [Young-Girl] Worker as Equipment: Yves Klein's Living Paintbrushes  133
5. Surplus Bodies: Santiago Sierra's Exploitive Remuneration  157
Conclusion  177
Notes  197
Bibliography  213
Index  225

最近チェックした商品