A Primer for Teaching Indian Ocean World History : Ten Design Principles (Design Principles for Teaching History)

個数:
  • ポイントキャンペーン

A Primer for Teaching Indian Ocean World History : Ten Design Principles (Design Principles for Teaching History)

  • ウェブストア価格 ¥19,380(本体¥17,619)
  • Duke University Press(2024/05発売)
  • 外貨定価 US$ 99.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 352pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478026068
  • DDC分類 909.09824

Full Description

A Primer for Teaching Indian Ocean World History is a guide for college and high school educators who are teaching Indian Ocean histories for the first time or who want to reinvigorate their courses. It can also serve those who are training future teachers to prepare their own syllabi, as well as those who want to incorporate Indian Ocean histories into their world history courses. Edward A. Alpers and Thomas F. McDow offer course design principles that will help students navigate topics ranging from empire, geography, slavery, and trade to mobility, disease, and the environment. In addition to exploring non-European sources and diverse historical methodologies, they discuss classroom pedagogy and provide curriculum possibilities that will help instructors at any level enrich and deepen standard approaches to world history. Alpers and McDow draw readers into strategically designing courses that will challenge students to think critically about a vast area with which many of them are almost entirely unfamiliar.

Contents

Acknowledgments  vii
Introduction. Initial Thoughts  1
Part I. Foundations and Sources  7
1. Mapping the Indian Ocean  9
2. Beyond Eurocentrism  21
3. Beyond the Text  33
Part II. Global Themes  45
4. Indian Ocean Commodities: The Life of Spice  47
5. People on the Move  59
6. Rethinking Slavery  73
7. Empire and Its Aftermath  87
8. Disease and Environment  101
Part III. Teaching Strategies  117
9. Teaching Technologies: Some Classroom Strategies  119
10. Teaching Technologies: Research Projects for Student Engagement  131
Conclusion. Final Thoughts  147
Notes  149
Selected Bibliography  185
Index