Students of Revolution : Youth, Protest, and Coalition Building in Somoza-Era Nicaragua

個数:

Students of Revolution : Youth, Protest, and Coalition Building in Somoza-Era Nicaragua

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781477319307
  • DDC分類 378.19810972

Full Description

Students played a critical role in the Sandinista struggle in Nicaragua, helping to topple the US-backed Somoza dictatorship in 1979-one of only two successful social revolutions in Cold War Latin America. Debunking misconceptions, Students of Revolution provides new evidence that groups of college and secondary-level students were instrumental in fostering a culture of insurrection-one in which societal groups, from elite housewives to rural laborers, came to see armed revolution as not only legitimate but necessary.

Drawing on student archives, state and university records, and oral histories, Claudia Rueda reveals the tactics by which young activists deployed their age, class, and gender to craft a heroic identity that justified their political participation and to help build cross-class movements that eventually paralyzed the country. Despite living under a dictatorship that sharply curtailed expression, these students gained status as future national leaders, helping to sanctify their right to protest and generating widespread outrage while they endured the regime's repression. Students of Revolution thus highlights the aggressive young dissenters who became the vanguard of the opposition.

Contents

Acknowledgments
List of Acronyms
Introduction
Chapter 1. The Origins of Student Anti-Somoza Consciousness, 1937-1944
Chapter 2. Protest and Repression during the "Democratic Effervescence," 1944-1948
Chapter 3. Defending Student Dignity, 1950-1956
Chapter 4. "La PequeÑa Gran RepÚblica," 1956-1959
Chapter 5. Reform vs. Revolution, 1960-1968
Chapter 6. Radicalizing Youth, 1966-1972
Chapter 7. Un Trabajo de Hormiga, 1970-1979
Conclusion
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品