Monsters in the Classroom : Essays on Teaching What Scares Us

個数:

Monsters in the Classroom : Essays on Teaching What Scares Us

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781476663272
  • DDC分類 371.3

Full Description

Exploring the pedagogical power of the monstrous, this collection of new essays describes innovative teaching strategies that use our cultural fascination with monsters to enhance learning in high school and college courses. The contributors discuss the implications of inviting fearsome creatures into the classroom, showing how they work to create compelling narratives and provide students a framework for analyzing history, culture, and everyday life. Essays explore ways of using the monstrous to teach literature, film, philosophy, theater, art history, religion, foreign language, and other subjects. Some sample syllabi, assignments, and class materials are provided.

Contents

Table of Contents

Foreword (W. Scott Poole)

Introduction: Monstrous Pedagogies

Adam Golub and Heather Richardson Hayton

Part I—Teaching Difference: The Monster Appears

Teaching Monsters from Medieval to Modern: Embracing the Abnormal (Asa Simon Mittman)

Gender, Sexuality and Rhetorical Vulnerabilities in Monster Literature and Pedagogy (Pamela Bedore)

Creating Visual Rhetoric and the Monstrous (Nancy Hightower)

Monsters as Subversive Imagination: Inviting Monsters into the Philosophy Classroom (Jessica Elbert Decker)

Part II—Transforming Space: The Monster Roams

Locating Monsters: Space, Place and Monstrous Geographies (Adam Golub)

White Settlers and Wendigos: Teaching Monstrosity in American Gothic Narratives (Bernice M. Murphy)

Meeting the Monstrous Through Experiential ­Study-Abroad Pedagogy

(Kyle William Bishop)

Using Zombies to Teach Theatre Students (Phil Smith)

Part III—Disrupting Systems: The Monster Attacks Studying Gods and Monsters (Joshua Paddison)

Monsters in the Dark Forest of Japanese Grammar (Charlotte Eubanks)

High School Monsters: Designing Secondary English Courses (Brian Sweeney)

The Monster Waiting Within: Unleashing Agon in the Community

(Heather Richardson Hayton)

Afterword: Monster Classroom (Seven Theses)

(Jeffrey Jerome Cohen)

Bibliography

About the Contributors

Index

最近チェックした商品