STEM to STREAMS : Toward a More Equitable Vision of STEM Education

個数:

STEM to STREAMS : Toward a More Equitable Vision of STEM Education

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781475874242
  • DDC分類 507.1

Full Description

In STEM to STREAMS the authors explore ways to create a more inclusive and equitable STEM world that opens new pathways for all students to enter and thrive in STEM. Using STREAMS as a metaphor they address the challenges of integrating the arts, humanities and social sciences into STEM. Using practical examples, this book aims to provide educators and educational researchers with new ways of thinking about how to merge disciplines to create a more equitable and dynamic vision of STEM.

Contents

Preface (Douglass Huffman, Kelli Feldman & Imogen Herrick)

Chapter 1: Estuaries of Learning: Cultivating STREAMS Education Through Small-Scale Transdisciplinary Teaching (Imogen R. Herrick & Michael Lawson)

Chapter 2: Digital Humanities and STREAMS(Britta Bletscher & Heidi L. Hallman)

Chapter 3: Computer Science Curriculum for Culturally and Linguistically Diverse Students (Clare Baek, Sharin Jacob, Dana Saito-Stehberger, Leiny Garcia, Santiago Ojeda Ramirez & Mark Warschauer)

Chapter 4: A Child-Robot Musical Theater for Diverse and Inclusive STREAMS Education for Young Children (Koeun Choi & Myounghoon Jeon)

Chapter 5: A Transformational Framework for Integrating STEM and Social Justice (Cara Eleonora Daza)

Chapter 6: Developing a Conceptual Framework for Early Childhood STREAMS Instruction: Integrating Social Emotional Competencies (Amanda Bennett)

Chapter 7: Building a Diverse Stream of Engineers: The IDEA BioE Project (Meagan M. Patterson, Prajnaparamita (Prajna) Dhar & Douglas Huffman)

Chapter 8: Beyond the Technocratic Views of Engineering (Gillian Roehrig)

Afterword (Douglass Huffman, Imogen Herrick & Kelli Feldman)

About the Authors

About the Editors

最近チェックした商品