Elementary Schoolers, Meet Media Literacy : How Teachers Can Bring Economics, Media, and Marketing to Life (Media, Marketing, & Me)

個数:

Elementary Schoolers, Meet Media Literacy : How Teachers Can Bring Economics, Media, and Marketing to Life (Media, Marketing, & Me)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 166 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781475842241
  • DDC分類 372.374

Full Description

In a world of media saturation, children today are not future consumers of information and goods, but targeted participants involved in a game in which they don't know the rules or even that they are playing, yet one that will affect them throughout their lives. This teaching manual will help educators to not only introduce the concepts of economics, financial literacy, and media literacy to elementary students but supplies lessons designed to provide hands-on experiences recognizing, deconstructing, evaluating, and choosing for themselves whether to accept the tangible product or intangible message offered. The lessons help students to build a toolbox of analytical skills that they can carry with them and develop further throughout the rest of their lives to distinguish information from persuasion, from what people tell them they should believe to what the students, through critical thinking, decide is worthy of their belief.

Contents

Table of Contents
Preface
Chapter 1: Can Elementary Students Learn Economics and Media Literacy?
Chapter 2: Marketing & Media: The Twin Pillars of American Society
Chapter 3: Introduction to Basic Economics (The Objective Study of Choice)
Chapter 4: Behavioral Economics (How we are "Nudged" While Making our Choices)
Chapter 5: Coolness: The Super Nudge
Chapter 6: Seeking Media Lit's Holy GRAIL (Consumer Demographics)
Chapter 7: An Age-old Question (Age and Consumerism)
Chapter 8: Child's Play or Child's Pay? (Children, Consumerism, and Media)
Chapter 9: Media Literacy, Relativity, and Persuasion
Chapter 10: Telling the Truth
Glossary
Bibliography
About the Authors
Index

最近チェックした商品