Antonioni and the Aesthetics of Impurity : Remaking the Image, 1960-1980 (Edinburgh Studies in Film and Intermediality)

個数:

Antonioni and the Aesthetics of Impurity : Remaking the Image, 1960-1980 (Edinburgh Studies in Film and Intermediality)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474444040
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Influential, innovative and aesthetically experimental, the films of Michelangelo Antonioni are widely recognized as both exemplars of cinema and key in ushering in its 'new' or 'modern' incarnation around 1960. Antonioni and the Aesthetics of Impurity offers a radical rethinking of the director's work. It argues against prevalent understandings of it in terms of both cinematic purity and indebtedness to painting. Reconnecting Antonioni's aesthetically audacious films of the 1960s and 1970s to the ferment of their historical time, Antonioni and the Aesthetics of Impurity brings into relief these works' crucial, yet overlooked, affinity with the new, 'impure', art practices of John Cage, Franco Vaccari, Robert Smithson, Piero Gilardi and Andy Warhol among others that precipitated the demotion of painting from its privileged position as a paradigm for all the arts. Revealing an Antonioni who embraced both mixed and mass media and reflected on them via cinema, the book replaces auteuristic, if not hagiographic, accounts of the director's work with a new understanding of its critical significance across the modern visual arts and culture more broadly.

最近チェックした商品