New Transnationalisms in Contemporary Latin American Cinemas (Traditions in World Cinema)

個数:

New Transnationalisms in Contemporary Latin American Cinemas (Traditions in World Cinema)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474431132
  • DDC分類 791.43098

Full Description

In the late 1990s and early 2000s Latin American films like Amores perros, Y tu mamá también and Cidade de Deus enjoyed an unprecedented level of critical and commercial success in the world market. Benefitting from external financial and/or creative input, these films were considered examples of transnational cinema. Through a textual analysis of six filmmakers (Alejandro González Iñárritu, Alfonso Cuarón, Guillermo del Toro, Fernando Meirelles, Walter Salles and Juan José Campanella), this book examines these transnational films and the subsequent wave of commercially successful 'deterritorialised' films by the same directors. It argues that although films produced within the structures of the United States film industry may have been commercially successful, they are not necessarily apolitical or totally divorced from key notions of national or continental identity. Bringing a new perspective to the films of Latin America's transnational auteurs, this is a major contribution towards understanding how different genres function across different cultures.

Contents

AcknowledgementsList of ImagesList of TablesIntroduction: The Cultural Politics of Transnational Filmmaking; Mexico1: Alejandro González Iñárritu: Mexican Director Without Borders2: From Hollywood and Back: Alfonso Cuarón's Adventures in Genre3: Transnational Political Horror in Cronos (1993), El espinazo del Diablo (The Devil's Backbone 2001) and El laberinto del fauno (Pan's Labyrinth 2006); Brazil4: Fernando Meirelles as Transnational Auteur5: Revolutionary Road Movies: Walter Salles' Diarios de motocicleta (Motorcycle Diaries, 2004) and On the Road (2012); Argentina6: Juan José Campanella: Historical Memory and Accountability in El secreto de sus ojos (The Secret In Their Eyes 2009)Epilogue: Gravity (Alfonso Cuarón 2013), Birdman (Alejandro G. Iñárritu 2014), The Revenant (G. Iñárritu, 2015) and Crimson Peak (Guillermo del Toro 2015)Select FilmographyBibliography

最近チェックした商品