Screen Presence : Cinema Culture and the Art of Warhol, Rauschenberg, Hatoum and Gordon (Edinburgh Studies in Film and Intermediality)

個数:

Screen Presence : Cinema Culture and the Art of Warhol, Rauschenberg, Hatoum and Gordon (Edinburgh Studies in Film and Intermediality)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474425971
  • DDC分類 791

Full Description

Cinema plays a major role in contemporary art, yet the deeper influence of its diverse historical forms on artistic practice has received little attention. Screen Presence explores the intersections of film, popular media, and art since the 1950s through the examples of four pivotal figures - Andy Warhol, Robert Rauschenberg, Mona Hatoum and Douglas Gordon. While their film-related works may appear primarily as challenges to conventional cinema, these artists draw on overlooked forms of popular film culture that have been commonplace, and even dominant, in specific social contexts. Through a range of new sources, including advertisements, specialty magazines, postcards, technical guides and souvenir programs, Stephen Monteiro demonstrates the dependence of contemporary artists on cinema's shifting applications and interpretations, offering a fresh understanding of the enduring impact of everyday media on how we make and view art.

Contents

List of Illustrations; Acknowledgements; Introduction: Cinema's Grey Spaces; Chapter 1: A Wider Audience: Robert Rauschenberg, the White Paintings, and CinemaScope; Chapter 2: The Screen Scene: Andy Warhol, the Factory, and Home Movies; Chapter 3: Private Dis-Pleasures: Mona Hatoum, Mediated Bodies, and the Peep Show; Chapter 4: A Monument in Ruins: Douglas Gordon, Screen Archaeology, and the Drive-in; Conclusion

最近チェックした商品