幼児教育研究(第4版)<br>Early Childhood Studies (4TH)

個数:

幼児教育研究(第4版)
Early Childhood Studies (4TH)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781473915923
  • DDC分類 372.21

Full Description

For students of Early Childhood Studies, questions are as important as answers.  
What is childhood? Is childhood the same in all cultures?
How do children grow and develop?
What space do we make for children in our society?
How do adults approach risk and what does this mean for children? Can children's play be planned by adults?

Early Childhood Studies tackles these questions and more. It explores the why, how and what of studying and working with young children and their families, considering how a range of theories can help us to identify useful questions.

This is a comprehensive, up-to-date, challenging and accessible core text for the Early Childhood Studies course. Throughout, key theories and research findings are highlighted and explored to help link theory and practice. It covers the important themes of child development, communication, wellbeing, observation, working with parents, inclusive practice, leadership and research. This fourth edition has been fully updated throughout and includes new chapters on children and risk, inclusive learning environments, play and adults' concepts of childhood.

Contents

Introduction - Rod Parker-Rees
Understanding children's development - Becky McKenzie
Play - Mandy Andrews
Developing Communication - Rod Parker-Rees
Children's well-being and spirituality - Philip Selbie and Becky McKenzie
Observing Children - Karen Wickett and Mandy Andrews
Working with parents - Marie Lavelle
Providing enabling environments - Philip Selbie and Karen Wickett
Tackling inequalities in the early years - Ulrike Hohmann
Inclusive Practice in the early years - Mandy Andrews and Sofia Chanda-Gool
Working with Colleagues - Caroline Leeson and Valerie Huggins
Leadership in Early Childhood settings - Caroline Leeson and Valerie Huggins
Adults' Concepts of Childhood - Rod Parker-Rees
The benefits of comparison - Ulrike Hohmann
Children's well-being in the developing world - Rebecca Carter Dillon and Valerie Huggins
The Research, Policy, Practice triangle - Verity Campbell-Barr
In praise of reflective practice - Caroline Leeson
Research projects in Early Childhood Studies - Ulrike Hohmann and Christoforos Mamas
Action Research - Ulrike Hohmann and Karen Wickett

最近チェックした商品