Statistics for Business and Economics (6TH)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Statistics for Business and Economics (6TH)

  • ウェブストア価格 ¥14,498(本体¥13,180)
  • Cengage Learning EMEA(2024/01発売)
  • 外貨定価 UK£ 56.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 262pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 656 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781473791350

Full Description

With the non-mathematician in mind, the sixth edition of Statistics for Business and Economics teaches learners the key concepts of statistics in business, management and economics. The authors blend statistical methodology with applications of data analysis to illustrate the fundamental role of statistics in problem-solving and decision making.
Computational methods give students a solid foundation to master statistical application and interpretation. At the end of each section, practical exercises encourage conceptual understanding of real-world problems. New content on big data enriches the learning experience and prepares students for the workplace.

Contents

Preface
Acknowledgements
About the authors
1. Data and Statistics
2. Descriptive statistics: tabular and graphical presentations
3. Descriptive statistics: numerical measures
4. Introduction to probability
5. Discrete probability distributions
6. Continuous probability distributions
7. Sampling and sampling distributions
8. Interval estimation
9. Hypothesis tests
10. Statistical inference about means and proportions with two populations
11. Inferences about population variances
12. Tests of goodness of fit and independence
13. Experimental design and analysis of variance
14. Simple linear regression
15. Multiple regression
16. Regression analysis: model building
17. Time series analysis and forecasting
18. Non-parametric methods
Appendix A References and bibliography
Appendix B Tables
Glossary
Credits
Index