劇作とデジタル・アート文化<br>Drama and Digital Arts Cultures (Methuen Drama Engage)

個数:

劇作とデジタル・アート文化
Drama and Digital Arts Cultures (Methuen Drama Engage)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781472592200
  • DDC分類 792

Full Description

Drama and Digital Arts Cultures is a critical guide to the new forms of playful exploration, co-creativity, and improvised performance made possible by digital networked media. Drawing on examples from games, education, online media, technology-enabled performance and the creative industries, the book uses the elements of applied drama to frame our understanding of digital cultures.

Exploring the connected real-world and virtual spaces where young people are making and sharing digital content, it draws attention to the fundamental applied drama conventions that infuse and activate this networked culture. Challenging descriptions of drama and digital technology as binary opposites, the book maps common principles and practice grounded in role, embodiment, performance, play, and identity that are being amplified and enhanced by the affordances of online media.

Drama and Digital Arts Cultures draws together extensive original research including interviews with game designers, media producers, educators, artists and makers at the heart of these new digital cultures. Young people discuss their own creative practices and products, providing insight into a complex and evolving world being transformed by digital technologies. A practical guide to the field, it contains case studies and examples of the intersections of drama conventions and networked cultures drawn from the US, Canada, UK, Netherlands, Singapore and Australia.

Written for scholars, educators, students and 'makers' everywhere, Drama and Digital Arts Cultures provides a clear understanding of how young people are blending creativity and learning with the powerful and empowering conventions of drama to create new forms of multimodal and transmedia storytelling.

Contents

1. A drama framework for exploring digital arts cultures
2. This liquid world: intermediality, postnormality, and new opportunities for arts and education
3. Drama and identity in digital arts cultures
4. Digital liveness: Playing with time and space
5. Proto-pedagogy, intermediality, and drama making
6. Games as co-creative dramatic properties
7. The playable archive
8. Coding and creativity
9. The playable city
10. Making research in intermedial spaces
11. The future of making / making the future
12. Conclusion
13. Notes
14. References

最近チェックした商品