Noir and the Irish Nation : Contesting Irishness in Crime Fiction

個数:
  • 予約

Noir and the Irish Nation : Contesting Irishness in Crime Fiction

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781472444677
  • DDC分類 823.087209

Full Description

Although several Irish writers produced crime novels before 2000, most of these books were set outside Ireland and brought out by non-Irish publishing houses. This situation changed radically in the early years of the twenty-first century when numerous novels and series set in Ireland and written by Irish authors were published and began generating strong sales at home and abroad. Maureen Reddy examines this phenomenon, analyzing the conditions that gave rise to it and the commonalities among the novels. Reddy places what she calls Hibernian Noir in the context of the social and economic conditions in Ireland from 1998 to 2012 and relates that period to the post-World War I United States that gave rise to hardboiled detective fiction. As Reddy shows, Irish hardboiled fiction participates in the genre's tradition of placing previously marginalized individuals in positions of narrative authority. At the same time, Reddy argues that writers such as Ken Bruen, Benjamin Black, Tana French, Niamh O'Connor, Cormac Millar, Stuart Neville, Brian McGilloway, Declan Hughes, and Declan Burke are collectively working through the problem of defining Irishness and grappling with deep anxieties about a society that is rapidly changing in the face of a globalized, late capitalist culture.

Contents

Table of contents to come.

最近チェックした商品