Radical Black Theatre in the New Deal (The John Hope Franklin Series in African American History and Culture)

個数:

Radical Black Theatre in the New Deal (The John Hope Franklin Series in African American History and Culture)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781469654416
  • DDC分類 792.08996073

Full Description

Between 1935 and 1939, the United States government paid out-of-work artists to write, act, and stage theatre as part of the Federal Theatre Project (FTP), a New Deal job relief program. In segregated "Negro Units" set up under the FTP, African American artists took on theatre work usually reserved for whites, staged black versions of "white" classics, and developed radical new dramas. In this fresh history of the FTP Negro Units, Kate Dossett examines what she calls the black performance community-a broad network of actors, dramatists, audiences, critics, and community activists-who made and remade black theatre manuscripts for the Negro Units and other theatre companies from New York to Seattle.

Tracing how African American playwrights and troupes developed these manuscripts and how they were then contested, revised, and reinterpreted, Dossett argues that these texts constitute an archive of black agency, and understanding their history allows us to consider black dramas on their own terms. The cultural and intellectual labor of black theatre artists was at the heart of radical politics in 1930s America, and their work became an important battleground in a turbulent decade.

最近チェックした商品