Creating Consumers : Home Economists in Twentieth-Century America

個数:

Creating Consumers : Home Economists in Twentieth-Century America

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 424 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781469622149
  • DDC分類 640.023

Full Description

Home economics emerged at the turn of the twentieth century as a movement to train women to be more efficient household managers. At the same moment, American families began to consume many more goods and services than they produced. To guide women in this transition, professional home economists had two major goals: to teach women to assume their new roles as modern consumers and to communicate homemakers' needs to manufacturers and political leaders. Carolyn M. Goldstein charts the development of the profession from its origins as an educational movement to its identity as a source of consumer expertise in the interwar period to its virtual disappearance by the 1970s.
Working for both business and government, home economists walked a fine line between educating and representing consumers while they shaped cultural expectations about consumer goods as well as the goods themselves. Goldstein looks beyond 1970s feminist scholarship that dismissed home economics for its emphasis on domesticity to reveal the movement's complexities, including the extent of its public impact and debates about home economists' relationship to the commercial marketplace.

最近チェックした商品