学力問題:アセスメントと介入(第5版)<br>Academic Skills Problems Fifth Edition Workbook (5TH)

個数:

学力問題:アセスメントと介入(第5版)
Academic Skills Problems Fifth Edition Workbook (5TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781462551385
  • DDC分類 371.9

Full Description

Updated in conjunction with Academic Skills Problems, Fifth Edition, the companion workbook contains reproducible forms discussed in the text as well as additional useful materials for direct assessment, intervention planning, and data-based decision making. The Workbook is geared to service delivery in a multi-tiered system of support (MTSS). It features step-by-step instructions for using each form along with exercises for practicing assessment processes and procedures. The convenient large-size format facilitates photocopying; purchasers also get access to a webpage where they can download and print the reproducible tools.

New to This Edition
*Revised throughout by new coauthor Nathan H. Clemens, while retaining the core elements of Edward S. Shapiro's approach.
*More concise and accessible throughout.
*Features a new streamlined version of the Behavior Observation of Students in Schools (BOSS), in addition to the original version.

See also the authoritative text on direct assessment and intervention, Academic Skills Problems, Fifth Edition.

Contents

Introduction
Step 1: Assessing the Academic Environment
- Teacher Interview
- Student Interview
- Direct Observation: Manual for the Behavioral Observation of Students in Schools (BOSS)
- Direct Observation: Behavioral Observation of Students in Schools--Modified (BOSS-M)
Step 2: Assessing Instructional Placement
- Reading
- Math
- Spelling
- Written Language
- Summary Form for Academic Assessment
Step 3: Instructional Modification
- The Incremental Rehearsal Technique
- Cover--Copy--Compare
Step 4: Progress Monitoring
- Graphing Data
- Developing Local Norms
- Tools for Multi-Tiered Systems of Support: Data-Based Decision Making
References

最近チェックした商品