学習障害:同定から介入まで(第2版)<br>Learning Disabilities, Second Edition : From Identification to Intervention (2ND)

個数:

学習障害:同定から介入まで(第2版)
Learning Disabilities, Second Edition : From Identification to Intervention (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 418 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781462536375
  • DDC分類 371.9

Full Description

Presenting major advances in understanding learning disabilities (LDs) and describing effective educational practices, this authoritative volume has been significantly revised and expanded with more than 70% new material. Foremost LD experts identify effective principles of assessment and instruction within the framework of multi-tiered systems of support (MTSS). With a focus on what works in the classroom, the book explores the full range of reading, mathematics, and writing disabilities. It synthesizes knowledge from neuropsychology, cognitive neuroscience, and special and general education. Illustrations include eight color plates. As a special supplement, a chapter on the history of the LD field from the first edition is provided at the companion website.

New to This Edition
*Heightened emphasis on intervention, including significant new developments in reading comprehension and math.
*Chapter on principles of effective instruction and MTSS.
*Chapter on automaticity in reading, math, and writing.
*Chapter on challenges in real-world implementation of evidence-based practices.
*Chapter on the validity of the LD construct.

Contents

1. Introduction
2. Are Learning Disabilities Real?
3. Classification and Definition of Learning Disabilities: The Problem of Identification
4. Assessment of Learning Disabilities
5. Effective Instruction for Students with Learning Disabilities: A Multi-Tiered System of Supports
6. Word-Level Reading Disabilities (Dyslexia)
7. Text-Level Reading Disabilities (Specific Reading Comprehension Disability)
8. Mathematics Disabilities: Calculation and Problem Solving
9. Written Expression Disabilities
10. The Problem of Automaticity
11. Translating the Results of Scientific Research into Educational Practice
References
Index

最近チェックした商品