Preparing Future Teachers of K-12 Mathematics : Washington Teachers of Teachers of Mathematics (Springerbriefs in Education)

個数:

Preparing Future Teachers of K-12 Mathematics : Washington Teachers of Teachers of Mathematics (Springerbriefs in Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 65 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781461492504
  • DDC分類 372

Full Description

This brief has a twofold motivation. One is to present an organization, Washington Teachers of Teachers of Mathematics (WaToToM) that has become a solid player in the arena of mathematics education in the state of Washington and has aspects that might be of value to people with similar goals in other states. The other is to present a history in grassroots development. WaToToM had its origins 15 years ago as a small gathering whose direction was not clearly defined. From those small roots it has grown not to an enormous organization but to a lively, goal-oriented and highly functional one that has had profound influences on educational policy, curriculum development and teacher preparation.

Contents

Introduction.- A brief history of WaToToM.- Excerpts from WaToToM Newsletters with helpful commentaries and illustrative examples.- Lessons learned from 15 years of WaToToM.- Future Directions and guidance for beginning a grassroots organization to develop and nurture mathematics teacher educators, promote progressive educational policies and develop innovative and effective curriculum.

最近チェックした商品