Making Literacy Real : Theories and Practices for Learning and Teaching (2ND)

個数:

Making Literacy Real : Theories and Practices for Learning and Teaching (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781446295380
  • DDC分類 372.6044

Full Description

Offering an overview of the major fields in literacy studies, this book presents a detailed and accessible discussion of key theories and their relevance in the primary classroom.

Each chapter uses a real life case study to explore the application of theory in practice, followed by a detailed discussion of the case study material by a leading name in the field, including contributions from Barbara Comber, Michele Knobel, Colin Lankshear, Gunther Kress, Brian Street, Kevin Leander and Patricia Enciso.

The text also offers reflections on theoretical foundations for research, exploring literacy as a practice grounded in social, cultural, historical and political contexts and in relationships of power.

This second edition includes:



New chapters covering digital literacy, space and play, and multimodality
Examples and contributions from a range of international contexts, including US, UK, Canada, Australia and South Africa
Further reading links.

Essential reading for students at undergraduate and post-graduate level on primary education courses and an invaluable guide for anyone wanting to understand literacy theory and successfully apply this to the classroom. 

Contents

Foundational Perspectives
New Literacy Studies
Critical Literacy
Literacy and Digital Technologies
Multimodality and Artifactual Literacies
Space, Play and Literacy
Reframing Sociocultural Theory: Identity, Agency and Power
Bringing the Frameworks Together: Implications for research, policy and practice