エイジ・スタディーズ:生涯にわたる年を取ることの社会学<br>Age Studies : A Sociological Examination of How We Age and are Aged through the Life Course

個数:

エイジ・スタディーズ:生涯にわたる年を取ることの社会学
Age Studies : A Sociological Examination of How We Age and are Aged through the Life Course

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781446287378
  • DDC分類 301

Full Description

"With great rigour, yet an enviable lightness of touch, Susan Pickard has written an engaging and accessible book that students will love."
- Rosaline Gill, City University London

"A scholarly tour de force that brings into focus the various disciplines, histories, literatures and knowledges that have transformed us into modern subjects of age."
- Stephen Katz, Trent University

Age Studies takes an invigorating approach to the study of age and ageing in contemporary society. Encompassing ageing throughout the life course, taking in childhood, adolescence, mid-life and older age, and situated explicitly within a sociological disciplinary framework, Age Studies:



Explores current social science debates on the study of ageing linking these to core sociological concepts.
Links theory and application, using a variety of examples and international case studies
Includes chapter summaries, further reading and guided questions. 

A thought-provoking companion to advanced undergraduates and postgraduate student studying ageing, older people, social gerontology and related courses.

Contents

Chapter 1: Age Studies: What is it and why do we need it?
Chapter Two: Class stratification and age
Chapter Three: Gender Studies as a Paradigm for Age Studies
Chapter Four: Constructing and deconstructing ages and stages of the life course
Chapter Five: Identity and age
Chapter Six: Age and Embodiment
Chapter Seven: Sexuality through the life course
Chapter Eight: Health, illness and normality through the life course
Chapter Nine: Representing Ages and Stages
Chapter Ten: Ages and Generations in interaction
Chapter Eleven: Telling our own stories: Developing age consciousness and authentic age identities
Chapter Twelve: Concluding Thoughts
References

最近チェックした商品