画像ベースモデリング<br>Image-Based Modeling

個数:

画像ベースモデリング
Image-Based Modeling

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 250 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441966780
  • DDC分類 006

基本説明

Provides a translation, enabling graphics researchers to apply vision concepts, and viceversa, independence of chapters allows readers to directly jump into a specific chapter of interest, compared to other texts, gives more succinct treatment overall, and focuses primarily on vision geometry. For graduate students, researchers, and engineers working in the areas of computer vision, computer graphics, image processing, robotics, virtual reality, and photogrammetry.

Full Description

"This book guides you in the journey of 3D modeling from the theory with elegant mathematics to applications with beautiful 3D model pictures. Written in a simple, straightforward, and concise manner, readers will learn the state of the art of 3D reconstruction and modeling."
—Professor Takeo Kanade, Carnegie Mellon University

The computer vision and graphics communities use different terminologies for the same ideas. This book provides a translation, enabling graphics researchers to apply vision concepts, and vice-versa, independence of chapters allows readers to directly jump into a specific chapter of interest, compared to other texts, gives more succinct treatment overall, and focuses primarily on vision geometry.

Image-Based Modeling is for graduate students, researchers, and engineers working in the areas of computer vision, computer graphics, image processing, robotics, virtual reality, and photogrammetry.

Contents

Geometry: fundamentals of multi-view geometry.- Geometry prerequisite.- Multi-view geometry.- Computation: from pixels to 3D points.- Feature point.- Structure from Motion.- Modeling: from 3D points to objects.- Surface modeling.- Hair modeling.- Tree modeling.- Façade modeling.- Building modeling.

最近チェックした商品