Critical Thinking and Language : The Challenge of Generic Skills and Disciplinary Discourses

個数:

Critical Thinking and Language : The Challenge of Generic Skills and Disciplinary Discourses

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441157508
  • DDC分類 160

Full Description

This book explores what it means to be 'critical' in different disciplines in higher education and how students can be taught to be effective critical thinkers. This book clarifies the idea of critical thinking by investigating the 'critical' practices of academics across a range of disciplines. Drawing on key theorists - Wittgenstein, Geertz, Williams, Halliday - and using a 'textographic' approach, the book explores how the concept of critical thinking is understood by academics and also how it is constructed discursively in the texts and practices they employ in their teaching. Critical thinking is one of the most widely discussed concepts in debates on university learning. For many, the idea of teaching students to be critical thinkers characterizes more than anything else the overriding purpose of 'higher education'. But whilst there is general agreement about its importance as an educational ideal, there is surprisingly little agreement about what the concept means exactly. Also at issue is how and what students need to be taught in order to be properly critical in their field. This searching monograph seeks answers to these important questions.

Contents

1. Introduction: the problem of critical thinking; 2. Critical Thinking: history, definitions, issues; 3. In Search of Critical Thinking; 4. The Ineffability of Critical Thinking; 5. Critical Thinking: the disciplinary dimension; 6. Critical Thinking: so what is it?; 7. Conclusions & Implications for Teaching; Bibliography; Index.

最近チェックした商品