児童・青年のトラウマを踏まえた心理アセスメント<br>Trauma-Informed Assessment with Children and Adolescents : Strategies to Support Clinicians (Concise Guides on Trauma Care Series)

個数:

児童・青年のトラウマを踏まえた心理アセスメント
Trauma-Informed Assessment with Children and Adolescents : Strategies to Support Clinicians (Concise Guides on Trauma Care Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 171 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433833854
  • DDC分類 618.928521

Full Description

This book serves as a practical guide for clinicians and other professionals working with children and adolescents exposed to trauma, offering an overview and rationale for a comprehensive approach to trauma-informed assessment, including key domains and techniques.

Building on more than 2 decades of work in collaboration with the National Child Traumatic Stress Network, the authors provide strategies for conducting an effective trauma-informed assessment that can be used in practice to support the treatment planning and intervention process, family engagement and education, and collaboration and advocacy with other providers.

As part of APA's Division 5 series, Concise Guides on Trauma Care, the book surveys a range of recommended tools and considerations for selecting and implementing those tools across stages of development and in relation to a child amp rsquo s sociocultural context. The authors also examine challenges that may arise in the context of trauma-informed assessment and suggest approaches to overcome those barriers.

Contents

Contents
Series Foreword
Ann T. Chu and Anne P. DePrince
Acknowledgments
. Introduction: Understanding the Rationale for and Benefits of Trauma-Informed Assessment
2. Key Principles and Essential Organizational Process Elements of Trauma-Informed Assessment
3. Implementing a Comprehensive Trauma-Informed Assessment
4. Tailoring the Trauma-Informed Assessment to the Developmental and Sociocultural Context of the Child and Family
5. Selecting and Integrating Trauma-Informed Assessment Tools for Children and Adolescents
. Collaborative and Meaningful Applications of Trauma-Informed Assessment
7. Conclusions and Future Directions
Appendix A: Additional Resources
Appendix B: Conducting Intakes and Assessments Using Telemental Health
References
Index
About the Authors

最近チェックした商品