学校におけるメンタルヘルス・プログラム実施ガイド<br>Implementation of Mental Health Programs in Schools : A Change Agent's Guide (Division 16: Applying Psychology in the Schools)

個数:

学校におけるメンタルヘルス・プログラム実施ガイド
Implementation of Mental Health Programs in Schools : A Change Agent's Guide (Division 16: Applying Psychology in the Schools)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 246 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433819421
  • DDC分類 371.713

Full Description

Many excellent mental health programs are proven to meet various needs in children, and schools are an ideal place to implement such programs. Yet school psychologists often face challenges when implementing them. They have to secure support from people in authority as well as key stakeholders, provide effective training and supervision, ensure that organizational structures support the implementation, and make appropriate adaptations to suit the specific context while also maintaining fidelity to core program components.
In this book, Susan G. Forman explains how to successfully implement mental health programs in schools. She summarizes the research on implementation science and, most important, translates it into practice for schools. Change agents will find practical, research-based guidance for every aspect of implementation.

Contents

Series Foreword
Acknowledgments

Introduction

I. Foundations

Definitions, Key Components, and Stages of Implementation
Implementation History and Theory
Implementation Evaluation and Research
Leadership for Implementation and Change

II. Selecting and Implementing Interventions

Selecting Interventions: Intervention Characteristics and Implementation
Developing Stakeholder Support
Providing Effective Training and Technical Assistance
Organizational Characteristics and Structures That Support Implementation
Suprasystems: The Community, the State, and the Federal Government

III. Fidelity and Adaptation

Fidelity and Adaptation/Reinvention
Adaptation of Evidence-Based Interventions for Diverse Populations

IV. Looking Forward

Sustaining and Scaling-Up Evidence-Based Programs
Conclusion

References

Index

About the Author

最近チェックした商品