英才児研究の方法論<br>Methodologies for Conducting Research on Giftedness

個数:

英才児研究の方法論
Methodologies for Conducting Research on Giftedness

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 266 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433807145
  • DDC分類 155.455072

基本説明

Offers creative solutions to a number of methodological challenge in research centered on gifted children.

Full Description

Bruce Thompson and Rena F. Subotnik have gathered a distinguished group of pioneers in measurement and statistics to offer creative solutions to a number of methodological challenges in research centered on gifted children.

Contents

Contributors

Foreword 
-Robert J. Sternberg

Introduction: A Promising Future for Research in Gifted Education 
-Rena F. Subotnik and Bruce Thompson

I. Advanced Techniques

Use of Factor Analysis Techniques in the Study of Giftedness 
-Robin K. Henson
Q-Technique Factor Analysis as a Vehicle to Intensively Study Especially Interesting People 
-Bruce Thompson
p Values Versus Confidence Intervals as Warrants for Conclusions That Results Will Replicate 
-Geoff Cumming
Statistical Significance, Result Worthiness and Evidence: What Lessons Are There for Giftedness Education in Oother Disciplines? 
-Fiona Fidler
Reliability Generalization Methods in the Context of Giftedness Research 
-Kevin M. Kieffer, Robert J. Reese, and Tammi Vacha-Haase
Mixed Data Collection and Analysis for Conducting Research on Giftedness and Beyond 
-Anthony J. Onwuegbuzie, Kathleen M. T. Collins, Nancy L. Leech and Qun G. Jiao

II. Complex Analyses

Promise and Pitfalls of Structural Equation Modeling in Gifted Research 
-Rex B. Kline
Hierarchical Linear Modeling Applications in the Context of Giftedness Research 
-J. Kyle Roberts, Kim Nimon, and Lindsey Martin
Contemporary Methods for Handling Missing Data in Observational Studies of Giftedness 
-Jason E. King and Brian G. Dates

III. Reflections From Leaders in the Field

Two Perspectives on Statistics in Gifted Education 
-Paula Olszewski-Kubilius
Moving the Field of Gifted Studies Toward Increasingly Sophisticated Approaches to Research: An Homage to Michael Pyryt 
-Tracy L. Cross and Jennifer R. Cross
Research Methods for Gifted Studies: Comments and Future Directions 
-D. Betsy McCoach

Index

About the Editors

最近チェックした商品