Critical Aesthetic Pedagogy : Toward a Theory of Self and Social Empowerment (2012. XIV, 136 S. 230 mm)

個数:

Critical Aesthetic Pedagogy : Toward a Theory of Self and Social Empowerment (2012. XIV, 136 S. 230 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 136 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433117350

Full Description

This book has received the AESA (American Educational Studies Association) Critics Choice Award 2012.
This book introduces a progressive type of education called Critical Aesthetic Pedagogy. This pedagogy utilizes the arts to promote critical learning, and incorporates particular types of aesthetic experiences into pedagogical practices to increase students' social empowerment and commitment to social justice. The first coherent body of work that marries critical pedagogy and aesthetics, the book guides theory and practice for teacher educators interested in infusing their critical pedagogical practices with the arts. It also proposes tangible reforms in the public school system that will enable a critical aesthetic process to take root and thrive.
Critical Aesthetic Pedagogy can be used in upper-level undergraduate and graduate teacher education and art education courses. It can also help P-12 teachers and art organizations to successfully develop and carry out critical aesthetic practices at all levels. In addition, it provides a rationale for school administrators, community leaders, and educational policymakers for embracing critical aesthetic practices as a way to improve the education of all children.

最近チェックした商品