Learning in Video Game Affinity Spaces (New Literacies and Digital Epistemologies .51) (2012. VI, 254 S. 225 mm)

個数:

Learning in Video Game Affinity Spaces (New Literacies and Digital Epistemologies .51) (2012. VI, 254 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 254 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433109836

Full Description

As video games have become an important economic and cultural force, scholars are increasingly trying to better understand the ways that engagement with games may drive learning, literacy, and social participation in the twenty-first century. In this book, the authors consider games and just as importantly, the social interactions around games, not in terms of how they should be managed or incorporated into existing educational structures, but for what they tell us about the forms of learning and literacy that are already instantiated within the use of these media. To this end, this book delves deeply into James Paul Gee's (2004) productive and influential concept of the affinity space - the physical or virtual locations (or some combination of the two) where people come together around a shared interest or «affinity.» By explicating how and why engaged fans of digital media do what they do in online spaces, the authors cast a light, as Gee did, on the promise of these media and the problems facing current educational systems.

Contents

Contents: Sean C. Duncan /Elisabeth Hayes: Expanding the Affinity Space: An Introduction - Jayne C. Lammers: «Is the Hangout...The Hangout?» Exploring Tensions in an Online Gaming-Related Fan Site - Sean C. Duncan: Kongregating Online: Developing Design Literacies in a Play-Based Affinity Space - Shree Durga: Learning to Mod in an Affinity-Based Modding Community - Elizabeth M. King: The Productive Side of Playing in the Great Indoors - Christopher L. Holden: The Not-So-Secret Life of Dance Dance Revolution - Ben DeVane: Whither Membership? Identity and Social Learning in Affinity Spaces - Elisabeth Hayes/Yoonhee N. Lee: Specialist Language Acquisition and 3D Modding in a Sims Fan Site - Alecia Marie Magnifico: The Game of Neopian Writing - James Paul Gee: Afterword.

最近チェックした商品