Migrant Form : Anti-colonial Aesthetics in Joyce, Rushdie and Ray (Postcolonial Studies .4) (2010. X, 169 S. 230 mm)

個数:

Migrant Form : Anti-colonial Aesthetics in Joyce, Rushdie and Ray (Postcolonial Studies .4) (2010. X, 169 S. 230 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 169 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433105036

Full Description

Migrant Form examines the works of James Joyce, Salman Rushdie, and Satyajit Ray for the anti-colonial arguments in their unsettled, and unsettling, aesthetics. Among the questions it engages are the following: What are the aesthetic moves through which art expresses its resistance to dominance and demands for conformity? How can we define anti-colonial aesthetics? How do these aesthetics manifest themselves in different media such as literature and film? Contending that Joyce inaugurates an anti-colonial «aesthetics of reconstitution», the book mines such aesthetics in Ulysses and Finnegans Wake to propose a formal model for postcolonialism. It also draws on that exercise to consider how Rushdie extends a play with reconfigured forms into an overt politics in two of his novels (Midnight's Children and The Satanic Verses). Turning its attention to film, the book contests the common view of Ray as a gentle realist and examines a formal restlessness in Ray's earlier work, Charulata (The Lonely Wife), before demonstrating how Ray stages his preference for restlessness in his final film, Agantuk (The Stranger).

最近チェックした商品