Narratives of Social Justice Teaching : How English Teachers Negotiate Theory and Practice Between Preservice and Inservice Spaces (Counterpoints .332) (2008. XXVI, 151 S. 23 cm)

個数:

Narratives of Social Justice Teaching : How English Teachers Negotiate Theory and Practice Between Preservice and Inservice Spaces (Counterpoints .332) (2008. XXVI, 151 S. 23 cm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 154 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433101274

Full Description

This book documents how preservice and inservice English teachers negotiate the transfer of the social justice pedagogies they learn in university methods classes to their own work as beginning full-time teachers. Based on a set of teacher narratives, this critical and evidence-based view of English teachers' interpretations of, responses to, and embodiments of social justice explores the complex shifts and concessions that English teachers often make when transitioning between preservice and inservice spaces - shifts which cause teachers to embrace and negotiate a social justice agenda in their classrooms, or for some, to modify, or even abandon it altogether. This work also offers a fresh perspective on the specific, context-dependent pathways and mechanisms through which English teachers enter school culture and respond to their own racial, sexual, and financial positions in relation to the gendered, raced, and classed positions of their schools, students, and classrooms. The book will be useful to social justice researchers, English teacher educators, inservice and preservice teachers, policymakers, cross-disciplinary teacher education fields, and interdisciplinary audiences, particularly in the fields of anthropology, sociology of education, philosophy, and cultural studies.

最近チェックした商品