Developmental Psychology and Early Childhood Education : A Guide for Students and Practitioners

個数:

Developmental Psychology and Early Childhood Education : A Guide for Students and Practitioners

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781412947138
  • DDC分類 372.21019

Full Description

The importance of high quality early childhood education is now universally recognised, and this quality crucially depends upon the practitioners who work with our young children, and their deep understanding of how children develop and learn. This book makes a vital contribution to this understanding, providing authoritative reviews of key areas of research in developmental psychology, and demonstrating how these can inform practice in early years educational settings.    

The book's major theme is the fundamental importance of young children developing as independent, self-regulating learners. It illustrates how good practice is based on four key principles which support and encourage this central aspect of development:

 

- secure attachment and emotional warmth

- feelings of control and agency

- cognitive challenge, adults supporting learning and children learning from one another

- articulation about learning, and opportunities for self-expression.

 

Each chapter includes:

- typical and significant questions which arise in practice related to that area of development

- an up-to-date review of key research, including insights from observational and experimental work with young children, from evolutionary psychology, and from neuroscientific studies of the developing brain

- practical exercises intended to deepen understanding and to inform practice

- questions for discussion

- recommended further reading.

 

This book provides an invaluable resource for early years students and practitioners, by summarizing new research findings and demonstrating how they can be translated into excellent early years practice.



David Whitebread is Senior Lecturer in Developmental Psychology and Early Years Education in the Faculty of Education, University of Cambridge.

Contents

Introduction
Emotional Development
Social Development
Play, Development and Learning
Memory and Understanding
Learning and Language
Self-Regulation

最近チェックした商品